Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Článkové roboty
Vidlák, Marek ; Kubela, Tomáš (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce článkového robota a provedení simulace jeho pohybů. Diplomová práce je rozdělená na čtyři hlavní části. V první části jsou stručně vysvětleny základní informace o průmyslových robotech a manipulátorech, jejich stavba a struktura. Dále jsou uvedeny příklady konstrukce dnešních robotů a princip výpočtu kinematického řetězce. Na začátku druhé části je provedena analýza konfigurace článkových robotů, popis stavby a struktury, příklady konstrukcí článkových robotů a jejich aplikace. Ve třetí části je zvolena varianta konstrukčního řešení, vytvořen matematický a kinematický model. Dále je navržena a popsána konstrukce robota. Poslední část je věnována simulaci kinematiky robota, popisem simulačních programů a jejich užití pro požadované výsledky.
Namáhání ojnice v multi-body systému
Malinský, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením metodiky pro výpočet namáhání ojnice spalovacího motoru v MBS softwaru. Samotná práce je rozdělena do několik etap, a to krátké rešerše soudobých ojnic, modelování ojnice za využití Pro/E, metodiky přípravy konečněprvkového modelu ojnice a modální analýzy v softwaru ANSYS, vytvoření šablony virtuálního spalovacího motoru s poddajnou ojnicí a provedení samotné pevnostní analýzy v softwaru ADAMS/Engine. Toto téma je náročné na kombinaci a využití hned několika výpočetních softwarů. Práce poskytuje přehled možností, postupů a metodiku vlastního řešení namáhání ojnice, která slouží pro objasnění a zpřehlednění dané problematiky.
Vliv aerodynamických sil na jízdní komfort vozidla a polohu karoserie
Telecký, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá působením aerodynamických sil a jejími vlivy na polohu karoserie a jízdní komfort vozidla. Simulace byla provedena v počítačovém programu ADAMS (MSC Software TM).
Tvorba simulačního modelu lineární osy obráběcího stroje s hřebenem
Kráčmar, Tomáš ; Holub, Michal (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Obsahem této práce je stručný přehled lineárních posuvových soustav výrobních strojů, rešerše simulačních SW pro simulaci dynamického chování strojů a tvorba simulačního modelu lineární osy obráběcího stroje s hřebenem. Součástí práce je simulační model, vytvořený v programu Adams.
Úprava sériově vyráběného spalovacího motoru na motor pro závodní použití
Závodný, Tomáš ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rozebírá úpravu motoru pro závodní použití do autokrosu. První část práce je pojata jako rešeršní a je zaměřená na to proč byl tento motor upravován a dále jaké úpravy byly provedeny. Další část se věnuje provedení simulace v softwaru ADAMS MD R3. Výsledky těchto simulací byly dále zpracovány a vyhodnoceny. Závěr obsahuje srovnání výsledků ze softwaru s výsledky ze skutečné motorové brzdy, a zhodnocuje celkový úspěch tohoto projektu v reálném životě.
Problematika rychlé automatické výměny nástrojů u obráběcích strojů
Pavlík, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Velíšek,, Karol (oponent) ; Demeč, Peter (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je věnována problematice automatické výměny nástrojů, u frézovacích center, kde se v poslední době ukazuje toto téma jako velice aktuální. Obsahem této práce je jak provedení komplexní rešerše jednotlivých typů AVN v závislosti na typu stroje, tak i rešerše současných nástrojových rozhraní, které s touto problematikou úzce souvisejí. Na základě množství získaných rešeršních dat byla dále provedena komplexní analýza, z níž vyplynuly jak hlavní faktory ovlivňující tuto problematiku, tak i oblast, kterou se práce dále zabývá a rozvíjí ji. Jako nejproblematičtější oblast dnes používaných zařízení pro automatickou výměnu nástrojů se ukázal manipulátor zajišťující výměnu nástroje mezi vřetenem a zásobníkem. Kinematické uspořádání a konstrukční řešení jednotlivých prvků velmi významně ovlivňuje dynamiku celého procesu výměny nástroje. Proto se práce dále věnuje řešení problematiky manipulátoru. Hlavními výsledky této práce jsou pak konstrukční návrhy několika typů manipulátorů, z nichž byly některé v rámci projektu 1.2.4 Brněnského pracoviště VCSVTT (Výzkumné Centrum pro Strojírenskou Výrobní Techniku a Technologii) realizovány v podobě zkušebních standů. Pro vybrané typy manipulátorů byly vytvořeny simulační modely, k jejichž verifikaci bylo užito měření na reálném standu. Na základě řešení této problematiky byl identifikován další klíčový problém související nejen s procesem výměny, ale i komplexním problémem životnosti vřetene. Jedná se o problém sil vznikajících při procesu uchopení nástroje. Práce nastiňuje možnosti dalšího výzkumu, týkajícího se právě vlivu těchto sil na životnosti vřeteníku (především životnosti ložiskových skupin uložení vřetene).
Semiaktivní systém odpružení vozidla
Salcburger, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je sestavit algoritmy řízení semi-aktivního systému odpružení pro čtvrtinový model vozidla, porovnat jejich funkci vzhledem k jízdnímu komfortu a jízdní bezpečnosti. Následně prověřit sestavené řídící algoritmy pro použití v programu Adams. Výsledkem práce je studie vlivu semi-aktivního řízení systému odpružení na chování vozidla.
Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru
Sikora, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
Návrh uložení hydraulického válce zkušebního zařízení kulových kloubů
Novák, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout uložení hydraulického válce do zkušebního zařízení kulových kloubů firmy TRW-DAS Dačice a.s.. Diplomová práce obsahuje krátkou rešerši zabývající se testováním kulových kloubů výše uvedené firmy a tekutinovými mechanismy. Dále jsou zde rozebrány požadavky na uložení hydraulického válce do zkušebního zařízení. Ve větší části diplomové práce je uveden popis vlastního konstrukčního návrhu s numerickými výpočty v příslušných softwarech. V příloze dodávám veškeré analytické výpočty s výrobními výkresy a výkresem sestavení.
Systém odpružení a tlumení motocyklu
Filka, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje teoretický přehled z oblasti motocyklových podvozků, systémů zavěšení kol a také informace o samotných pružinách a tlumičích. Dále se práce zabývá praktickým využitím multibody simulace pro testování motocyklového zavěšení a získané poznatky uplatňuje v sérii ukázkových přejezdových testů, vytvořených v programu MSC Adams View. Následuje vyhodnocení výstupů simulace společně s návrhy, jak lze v budoucnu tento model vylepšit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.